tisdag 11 augusti 2009

Projekt sommerskjegg part 9 - inställt

På skäggfronten intet nytt. Därför tar jag tillfället i akt och berättar om min otroligt händelserika helg, som bland annat lett fram till såret ni ser ovan.

Det hela började natten mot lördagen då jag vaknade med grav näsblödning på golvet under vår loftsäng. Jag hade ramlat ner i sömnen. Tyvärr hade jag under fallet även skrapat revbenen mot en bokhylla som står mitt emot sängen. Så nu har jag en två decimeter lång sårskorpa som rivs upp varje gång jag sträcker upp armarna i luften. Vilket på jobbet betyder ungefär 5000 gånger per dag.

Min söndertrasade torso

På lördagen skulle jag göra mitt första serveringspass i livet. På ett fancy norskt bröllop. Resultatet var faktiskt väldigt lyckat, även om min kombination av bakfylla och nervositet i början satte sina spår på den vita linneduken. Brölloppet hade även kunglig glans, då kronprins Håkon av Norge var där. Jag var riktigt starstruck och ville ta en bild tillsammans med honom, men jag fick inte för gumman.

Söndagen var relativt lugn. Men igår måndag gjorde faktiskt jag och gumman slag i saken och beställde en resa till solen. Så nu har jag idel goda saker att se fram emot:
Två arbetsdagar kvar, way out west på fredag, avslutningsfest i Oslo på lördag, Söderhamn på söndag och utlandsresa på onsdag. Efter en vecka i solen blir det några sköna dagar i Göteborg innan det blir kräftskiva i Säffle som avslutning på sommaren.

Skäggavslutningen börjar närma sig.

2 kommentarer:

  1. pappa har tennisarm. kan du lägga upp en bild på hans armbåge om jag skickar en?

    SvaraRadera
  2. En helt vild gissning: Var det alkohol inblandat?

    SvaraRadera